Follow my blog with Bloglovin

Szkolenia

A szkolenia każdego dnia nowe…

Szkolenia dla menedżerów, czyli co warto wiedzieć, będąc szefem

0

Kierowanie zespołem to nie lada wyzwanie. Żeby odnosić sukcesy w tej roli, trzeba wiedzieć m.in. jak umiejętnie przydzielać zadania, znać silne i słabe strony każdego pracownika oraz ustalać harmonogram zadań. Nie jest łatwo się w tym wszystkim odnaleźć, dlatego z pomocą przychodzą szkolenia dla menedżerów. Czego można się na nich nauczyć?

Efektywność zespołu a kwestia motywacji

Często się powtarza, że miarą sukcesu firmy są jej pracownicy. Jeśli nie będą pozytywnie nastawieni do swojej pracy i wykonywanych obowiązków, rezultaty ich wysiłków mogą nie być zadowalające. Jak zadbać o ich motywację? Przede wszystkim należy nauczyć się wsłuchiwać w ich potrzeby. Tylko wtedy lider będzie wiedział, czy członkowie jego zespołu czują się usatysfakcjonowani warunkami panującymi w firmie.

W tym celu należy też starać się budować pozytywne relacje w grupie. Jeśli jej kierownik ma dobry kontakt z pracownikami, na pewno łatwiej mu będzie się z nimi porozumieć i działać w taki sposób, by zapobiec powstawaniu konfliktów. Szkolenie menadżerskie uczy takiego podejścia do kierowania zespołem, które zmotywuje jego członków do wykonywania efektywnej pracy i sprawi, że będą chcieli z ochotą przychodzić do firmy. W rezultacie, skorzysta na tym całe przedsiębiorstwo.

Szkolenie menadżerskie – budowanie swojej pozycji

Choć dbanie o dobre relacje w zespole jest istotne, należy pamiętać, że menedżer powinien też budować swój autorytet. Przyjazne stosunki nie mogą przesłaniać faktu, że pełni on rolę zwierzchnika. Jeśli osoby zatrudnione będą miały poczucie, że mogą sobie na wiele pozwolić, z pewnością prędzej czy później wykorzystają ten fakt. Wtedy zarządzanie grupą będzie trudniejsze i może prowadzić do opóźnień w realizacji wyznaczonych zadań.

Dlatego warto wiedzieć jak należy się zachowywać wobec pracowników, by mieli świadomość tego, że nawet jeśli ich relacje ze zwierzchnikiem są przyjacielskie, mają obowiązek stosować się do jego poleceń i wykonywać powierzone obowiązki. Celem szkolenia dla menedżerów jest nabycie tej umiejętności, w czym bardzo pomaga określenie swoich mocnych i słabych stron – dzięki tem

u, można się dowiedzieć m.in. nad czym należy popracować, żeby robić pożądane wrażenie na pracownikach.

Nauka planowania

Im więcej projektów zespół ma przed sobą, tym ważniejsza staje się rola menedżera, który musi odpowiednio je porozdzielać. W tym celu, każdy lider powinien się nauczyć, w jaki sposób należy planować obowiązki zespołu, żeby wszystkie zlecenia zostały wykonane starannie i przed upływem określonego terminu. Odpowiedzialny menedżer jest też zawsze przygotowany na różne zmiany, które co jakiś czas mają miejsce w organizacjach. Warto wiedzieć, jak należy się zachowywać w nowej sytuacji, a także w jaki sposób można się do niej szybko przystosować, tak by efektywność prowadzonych działań nie zmalała. To bardzo ważne, dlatego podczas wielu szkoleń dla liderów omawiane są również takie zagadnienia, jak zarządzanie zmianami. Zastosowanie poznanych tam metod w praktyce, znacznie ułatwi kierowanie zespołem.

Opisane wyżej kompetencje stanowią tylko pewien zakres umiejętności, które można nabyć, biorąc udział w warsztatach. Więcej informacji na ich temat można znaleźć na stronie http://www.kreator-szkolenia.pl/szkolenia/szkolenia-menedzerskie/ . Połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznymi ćwiczeniami ułatwi przyswajanie wiedzy, a pozyskane kwalifikacje będzie można z łatwością wykorzystać w pracy.

 

 

Powiązane wpisy:

So, what do you think ?

  •